سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محتشمی پور 'گفتوگوی غافلگیرانه ' را تایید کرد

 

محتشمی پور "گفت‌وگوی غافلگیرانه " را تایید کرد

خبرگزاری فارس: پس از آنکه حمید داود آبادی، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس به روایت سفر رئیس کمیته صیانت از آرای میر حسین موسوی، به سوریه پرداخت، محتشمی پور تلویحا گزارش داود آبادی را تایید کرد.


به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، شبکه ایران نوشت؛‌ علی اکبر محتشمی پور، رئیس کمیته صیانت آرای میر حسین موسوی که از اولین مدعیان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم بوده، روز بیست و سوم ماه گذشته در سمت دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین و قدس، برای شرکت در کنفرانس "سازمان‌های مردم نهاد حامی فلسطین " به سوریه رفت.
رئیس کمیته صیانت آرای مهندس موسوی در جریان سفر خود و در حرم حضرت زینب(س) با یک خبرنگار سمج و سوالات تند و تیز او درباره شعار "نه غزه نه لبنان " روبرو می‌شود اما نه تنها از پاسخ دادن به پرسش‌های او طفره می‌رود بلکه حتی بنابر صدای ثبت شده، به او اهانت نیز می‌کند.
گفت‌وگوی غافلگیرانه این خبرنگار با محتشمی‌پور را که بازتاب زیادی در محافل خبری داشت، شبکه ایران منتشر کرده است.

* محتشمی پور "گفت‌وگوی غافلگیرانه " خود را با خبرنگار سمج تایید کرد
اما پس از گذشت چند هفته از انتشار جزئیات کامل این گفت‌و‌گو، محتشمی پور در حاشیه برگزاری نشست (عصر دوشنبه) مجمع سازمان‌های غیر دولتی و فعالان حامی فلسطین، با عنوان این مطلب که "احساس می کنم نباید به این موضوع پرداخته شود "، آن را تایید کرده است.
او که در برابر اصرار اعضای حاضر در جلسه، مجبور به ارائه توضیحاتی درباره این موضوع شد، گفته که "این موضوع آنقدر برایم بی اهمیت بود که عمدا گزارشی از آن در مجمع ارائه نکردم. "
محتشمی پور همانند آنچه خبرنگار سمج با ضبط خود ثبت کرده، آغاز گفت‌و‌گوی خود با او را چنین روایت کرده است: "گفتم برادر اینجا جای دعا است باشد زمانی که به تهران برگشتم پاسخ می دهم، اینجا جوابی ندارم... با بی ادبی خاصی گفت: مگر تو جرات می کنی به ایران برگردی... در پاسخ گفتم : من فردا ایرانم... گفت : نه باید جواب بدی ... "
رئیس کمیته صیانت آرای مهندس موسوی به بیان جزئیات حضور مجدد خود در حرم حضرت زینب‌(س) هم پرداخته و سوال کنندگان از خود را به فحاشی متهم کرده است. محتشمی پور اضافه کرده است: "بازهم گفتم : جوابی ندارم ... به ایران برگشتم جواب می دهم... او نیز گفت : نه باید همین جا جواب بدهی ...گفتم : جواب نمی دهم چون تو نمی فهمی که اینجا جای دعا است نه مصاحبه... "
او در ادامه به بیان جملات دیگری نیز پرداخته که با جزئیات گفت‌و‌گوی منتشر شده از او، ارتباطی ندارد.

* دبیر کل حمایت از انتفاضه فلسطین و سکوت در برابر شعار "نه غزه نه لبنان "
اما برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب درحالی روایت محتشمی پور از گفت‌وگوی خود را به عنوان دلیلی برای رد محتوای مصاحبه‌ غافلگیرانه او عنوان کرده‌اند که تقریبا اختلافی میان این گزارش با آنچه خبرنگار سمج نقل کرده، دیده نمی‌شود. حتی فایل صوتی مصاحبه نیز، این موضوع را تایید می‌کند.
گفتنی است، رئیس کمیته صیانت آرای مهندس موسوی هیچ سندی برای اثبات ادعایش درباره تقلب در انتخابات ارائه نداد و حتی بدون توجه به استنادات ناظران و مجریان انتخابات، همسو با سران اصلاحات، بر ادعایش پافشاری کرد.
این پافشاری بدون دلیل و حمایت از تجمعات خیابانی، منجر به تندروی در جریان حامی میرحسین شد، تا جایی‌که آنان در حاشیه راهپیمایی میلیونی روز قدس در تهران، به سر داد شعار "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران " و "جمهوری ایرانی " مشغول شدند.
این شعارهای تامل‌ برانگیز که همزمان به خط زدن شعار "مرگ بر اسرائیل " و "مرگ بر آمریکا " همراه بود، هرگز موجب واکنش و مخالفت دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین و قدس با حامیان مهندس موسوی نشد که حتی سکوت او در این باره، تایید این رویکرد تلقی شد.
لینک خبر
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8808240917