سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آقای محتشمی پور طرح تقلب را مطرح کرد

کیفرخواست دادستان علیه متهمان وقایع پس از انتخابات قرائت شد

گزارشی از اولین جلسه محاکمه

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات تعدادی از متهمان دستگیر شده در وقایع پس از انتخابات صبح روز گذشته در مجتمع امام خمینی(ره) با حضور تعدادی از متهمان و وکلایشان به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه محمدعلی ابطحی، رمضان زاده، میردامادی، صفایی فراهانی، سیدحسین اعزامی، عبداللهی، حسین باستانی نژاد، بهزاد نبوی، عطریانفر، مجید سعیدی، امین زاده و برخی دیگر به عنوان متهم حضور داشتند.به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه، قاضی صلواتی با اشاره به این که «جلسه  رسیدگی به اتهامات عناصر دخیل در آشوب های اخیر تهران به صورت علنی در شعبه ?? دادگاه انقلاب اسلامی برگزار می شد»، گفت: برای هر یک از متهمان کیفرخواستی جداگانه و انفرادی از سوی دادستان تهران صادر شده و به لحاظ ارتباط افراد و عناصر موثر در این فتنه و سازمان یافتگی این جریان، ابتدا مطالب عمومی مرتبط به این جریان قرائت و دلایل مستندات، ارائه، سپس در خصوص هر یک از متهمان، کیفرخواست اختصاص با احصاء نوع اتهامات ارائه می شود.قاضی صلواتی، مفاد ماده ?8? قانون آیین دادرسی کیفری را مبنی بر الزام رعایت نظم در دادگاه به حضار تفهیم کرد و از عبدالرضا محبتی، معاون دادستان تهران خواست تا کیفرخواست عمومی را قرائت کند. در ادامه معاون دادستان کیفرخواست عمومی را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است:واحدمرکزی خبر گزارش داد: متن کیفرخواست دادستان درباره اتهام جمعی از فعالان سیاسی و تعدادی از متهمان اغتشاشات اخیر روز گذشته قرائت شد. گزیده ای از متن کیفرخواست معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران به این شرح است: کودتای مخملی نوعی از انواع براندازی است که با کودتای نظامی در هدف مشترک اما در شیوه و ابزار کاملا متفاوت است. یکی دیگر از تفاوت های کودتای مخملی با کودتای نظامی در فرآیند شکل گیری از آغاز تا پایان و مدت طولانی آن است که گاهی ممکن است ??سال یا بیشتر به طول انجامد.در تبیین بیشتر این موضوع لازم است به اظهارات یک جاسوس که هم اکنون در بازداشت به سر می برد و با هدف ایفای نقش در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به ایران بازگشته بود، اشاره شود.گزارش کیفرخواست دادستان را در صفحه 4 و اظهارات برخی از متهمان در جلسه دادگاه و نشست خبری پس از برگزاری دادگاه را در صفحه 16 بخوانید.

...

وی در ادامه می گوید:« بعد از اعلام کاندیداتوری مهندس موسوی در ستاد ایشان، آقای محتشمی پور طرح تقلب را مطرح کرد، هم آقای موسوی و هم محتشمی پور زمینه بسیار تندی در این باره داشتند و کمیته صیانت از آرا ء را تشکیل دادند، نکته مهم در این زمینه عقیده داشتن تمام اصلاح طلبان است بر این که بیش از ?یا ?میلیون تقلب نمی شود انجام داد. در جلسه بعد آقای موسوی خوئینی ها اعلام کرد: ما نباید فتیله بحث تقلب را در انتخابات پایین بکشیم چون موقع جر زدن لازم می شود.»آقای ابطحی تصریح می کند:«من اعتقادم این است که محتشمی پور ضربه بزرگی به مهندس موسوی واردکرد، او در جلسه ?? خرداد مجمع اعلام کرد: من به مهندس موسوی گفته ام که نگران نباش، ما آن قدر سند در مورد تقلب داریم که می توانیم مسیر انتخابات را تغییر دهیم. آقای مهندس موسوی به دلیل بی تجربگی و دور بودن از صحنه سیاسی زود تحت تاثیر قرار می گیرد.»

ابطحی در ادامه گفته مذکور افزود: «?روز بعد از انتخابات از موسوی لاری در زمینه تقلب پرسیدم که در جوابم گفت: محتشمی پور چرند می گوید زیرا تغییر در آرای موسوی بیشتر از ???تا ??? هزار نخواهد بود.»در ادامه کیفرخواست دادستان آمده است:مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در دولت آقای خاتمی یکی دیگر از بازداشت شدگان است که امکان تقلب را منتفی می داند و در این باره می گوید: «تقلب در انتخابات وجهی نداشت اما به محض این که انتخابات تمام شد و من از بچه های استان ها سوال کردم احساس کردم که انتخابات را باخته ایم ولی فاصله را ? به یک نمی دانستیم»

لینک خبر
http://www.khorasannews.com/news.aspx?9_17327_04_1161.XML